5 načinov za zdravo uporabo računalnika

Prekomerna uporaba računalnika ni zdrava, pa vendar nas današnji razvit svet neprestano priganja k sedenju pred ekranom. Prihodnost naših otrok kaže na enak trend, zato poskrbimo tako za njihovo, kot naše zdravje.

Poskrbite za aktivno življenje

Z vidika fitnes strokovnjakov je celodnevno sedenje pred računalnikom škodljivo prav iz tega razloga – zaradi neprestanega sedenja. Svetujejo, da bi morali vsakih 30 minut sedenja za računalnikom vstati in se sprehoditi ter razgibati mišice. Zaradi vse pogostejših bolezni, ki nastajajo zaradi prekomernega sedenja, so razvijalci pisarniškega pohištva predstavili stoječe mize. Te imajo vkomponirana stojala za ekrane, dobra stvar pa je, da si lahko višino prilagajate glede na vaše potrebe.

Stol naj bo kvaliteten

Če veste, da boste cel dan preživeli sede, poskrbite, da boste to počeli na kvalitetnem stolu. Pravi pisarniški stol sicer od vas zahteva malenkost večjo investicijo, a ta se vam bo vsekakor poplačala z zdravo hrbtenico in dobrim počutjem.

Priskrbite si kvaliteten monitor

Poleg življenja brez gibanja in neprimernega stola je minus neprestanega sedenja tudi ta, da cele dneve visite za računalnikom in gledate v ekran. Bodite pozorni, da mu boste nastavili primerno višino, prav tako pa dobro premislite, kakšen ekran si želijo vaše oči. Celodnevno buljenje v 15-inčni ekran je vsekakor bolj škodljivo od gledanja v 30-inčni ekran z visoko resolucijo.

Bodite pozorni na svetlobo

Faktor, na katerega marsikdo pri svojem sedenju za računalnikom pozabi, je primerna svetloba. Ne delajte v temi in ne zanašajte se zgolj na svetlobo ekrana, saj vam bo ta zaradi napenjanja mišic zgolj škodila. Omislite si lučko na mesto, kjer vas bleščanje v monitor ne bo motilo. Svetujemo nakup LED žarnic, ki bodo primerno prilagodile svetlobo in barvo.

Preprečite bolečine v zapestju s tipkovnico in miško

Naše roke so med sedenjem za računalnikom neprestano v enakem položaju, kar lahko povroči kronično bolečino v zapestju. Nekatere poškodbe gredo tako daleč, da zahtevajo resno in dolgotrajno zdravljenje. Zato je izredno pomembno, da uporabljate kvalitetno tipkovnico in miško, ki bodo omilile simptome. Idealna tipkovnica bi morala imeti prostor, kamor lahko odložite svoja zapestja, miška pa naj bo ergonomsko oblikovana in zasnovana tako, da bo vaša dlan na njej skorajda počivala.

Poskrbite za svoje zdravje in za zdravje svojega otroka še danes. V znanju programiranja je namreč prihodnost, in dokler vaš otrok ne bo znal sprogramirati robota, ki bo delal namesto njega, je smiselno misliti na preventivo.