Piškotki

Družba Digital School kot upravljavec na svojih spletnih mestih uporablja piškotke. Piškotki so majhne tekstovne datoteke, ki se prenesejo na računalnik uporabnika ob njegovem obisku spletnega mesta, običajno vsebujejo:

  • ime strežnika, s katerega je bil poslan piškotek,
  • življenjsko dobo piškotka,
  • vrednost (edinstveno številko).

Poznamo več vrst oz. kategorij piškotkov: začasne/trajne; lastne/druge, nujno potrebne za delovanje spletnega mesta/manj nujne, deloma vsiljive, ki izvajajo statistiko/zelo vsiljivi, ki izvajajo statistiko in zbirajo osebne podatke.

Vsem kategorijam je skupna časovna omejenost njihovega trajanja.

Piškotki lahko torej izvajajo nekaj pomembnih funkcij, kot je npr.: personalizacija spletnega mesta, izboljšanje uporabniške izkušnje in podobno.

Uporabljeni piškotki

Digital School na spletnem mestu uporablja naslednje vrste piškotkov za namene in čas trajanja, kot to izhaja iz spodnje tabele:

Ime piškotkaVeljavnost piškotkaOpis
_ga2 letiUporablja se za razlikovanje uporabnikov.
_gid24 urUporablja se za razlikovanje uporabnikov.

O piškotkih

Piškotki niso nič novega, vsi obiskovalci spletnih strani imamo na svojih računalnikih, tablicah, mobitelih shranjenih že veliko piškotkov z različnih spletnih strani. Novo je zgolj to, da z novo zakonodajo (ZEKom-1) prihaja do sprememb glede obveščanja oz. soglašanja obiskovalcev z njihovo uporabo.

Kaj so piškotki?

So male besedilne datoteke, ki jih večina spletnih mest shrani v naprave, s katerimi uporabniki dostopajo do interneta z namenom prepoznavanja posameznih naprav, ki so jih uporabniki uporabili pri dostopu. Njihovo shranjevanje je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga ima uporabnik – ta lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči. Piškotki niso škodljivi in so vedno časovno omejeni.

Zakaj so piškotki potrebni?

So temeljnega pomena za zagotavljanje uporabniku prijaznih spletnih storitev. Interakcija med spletnim uporabnikom in spletnim mestom je s pomočjo piškotkov hitrejša in enostavnejša. Z njihovo pomočjo si spletno mesto zapomni posameznikove preference in izkušnje, s tem je prihranjen čas, brskanje po spletnih mestih pa bolj učinkovito in prijazno.

Nekaj konkretnih primerov uporabe piškotkov:

  • za boljšo uporabniško izkušnjo spletne strani obiskovalcem prilagodimo prikaz vsebine glede na pretekle obiske
  • za shranjevanje izbire pri ustvarjanju ožjega izbora naprav in ponudbe ter njihove primerjave
  • za prepoznavanje vaše naprave (računalnik, tablica, mobitel), ki omogoča prilagajanje prikaza vsebine vaši napravi
  • za spremljanje obiska, kar omogoča preverjanje učinkovitosti prikaza vsebin in ustreznosti oglasov ter stalno izboljšavo spletnih strani
  • za anonimno poročanje o demografskih kategorijah in interesih obiskovalcev
  • za delovanje določenih storitev so nujni (npr. spletne banke, spletne trgovine in druge oblike e-poslovanja, …)

Onemogočenje piškotkov

Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku.

Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate.

Oglaševalske funkcije v storitvi Google Analytics, lahko onemogočite med drugim tudi z orodjem »Nastavitve oglasov«, orodjem »Nastavitve oglasov« za mobilne aplikacije ali katerim koli drugim načinom, ki je na voljo (na primer z možnostjo onemogočenja pobude Network Advertising Initiative). Lahko se popolnoma izključite iz Google Analytics programa z dodatkom, ki ga najdete na: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/.

Nameni zbiranja, obdelave in uporabe osebnih podatkov

Google Analytics (ne gre za zajem ali obdelavo osebnih podatkov)

  1. Analiza vedenja: Boljše razumevanje anonimiziranega vedenja uporabnikov na spletni strani z namenom izboljšanja uporabniške izkušnje na spletni strani, optimizacije nastopa na digitalnih kanalih, segmentacije uporabnikov in izboljšanja učinkovitosti spletne strani v smislu doseganja konverzij, kot so npr. povečanje števila oddanih prijav na enovice, oddanih povpraševanj, oddanih naročil in drugo.
  2. Ocenjevanje uspešnosti: Ocenjevanje uspešnosti spletne prodaje, oglaševanja in nastopa na digitalnih kanalih z namenom izboljšanja cenovne učinkovitosti in učinkovitosti anonimiziranega targetiranja uporabnikov.

Google Analytics Demographics and Interest Reports

  1. Analiza vedenja: Dodatno in boljše razumevanje anonimiziranega vedenja uporabnikov na podlagi demografskih podatkov (starost in spol) in interesov uporabnikov.

Google Analytics Remarketing

  1. Ponovno oglaševanje: Ciljano oglaševanje z namenom prodaje storitev.
  2. Upsell: Ciljano oglaševanje z namenom prodaje dodatnih storitev.
  3. Retention: Ciljano oglaševanje z namenom povečanje lojalnosti uporabnikov.
  4. Exclusion: Ciljano izločanje uporabnikov iz oglaševalskih list in kampanj z namenom zmanjšanja števila prikazov nerelevantnih oglasov.
  5. Look-a-like: Ciljano oglaševanje uporabnikom s podobnim profilom.

Google AdWords (ne gre za zajem ali obdelavo osebnih podatkov)

  1. Ciljano oglaševanje: Ciljano oglaševanje različnim skupinam uporabnikov na podlagi predefiniranih segmentov v sistemu.

Google AdWords Customer Match import

  1. Upsell: Ciljano oglaševanje z namenom prodaje dodatnih storitev.
  2. Retention: Ciljano oglaševanje z namenom povečanje lojalnosti uporabnikov.
  3. Exclusion: Ciljano izločanje uporabnikov iz oglaševalskih list in kampanj z namenom zmanjšanja števila prikazov nerelevantnih oglasov.
  4. Look-a-like: Ciljano oglaševanje uporabnikom s podobnim profilom.