Šest nasvetov, kako otroke učiti programiranja

Programiranje za otroke naj bo zabavno

Programiranje je kreativna aktivnost, ki se je lahko nauči prav vsak otrok. Najbrž pa otroci ne bodo uživali pri teoretičnem razmišljanju o algoritmih – toda zagotovo se bodo zabavali pri ustvarjanju iger in njihovih junakov ali pa oblikovanju smešnih vzorcev pri igranju s ponovitvami v njihovi kodi. Prvi pogoj: učenje programiranja naj bo za otroke kolikor se le da olajšano in poenostavljeno, vendar ne več kot toliko. Delo in spoznavanje osnovne programske logike naj poteka skozi igro in naj bo zabavno – spet pa moramo paziti, da bi se z računalnikom ne bi samo igrali.

Učenje lahko začnete kar doma

Ni potrebe, da ste kot starši popolnoma vešči matematike, da bi lahko svojega otroka učili programiranja. Otroci se hitro učijo novih veščin, saj nimajo predsodkov o »težavnem« programiranju. Če je razlaga jasna in dobra, programiranja ne dojemajo kot težavno aktivnost. Ne glede na to, ali ste strokovnjak v programiranju ali pa nimate nikakršnega programerskega znanja, si preberite teh šest nasvetov, kako vaše otroke pripraviti do te aktivnosti.

 

UPORABLJAJTE SCRATCH ZA MLAJŠE OTROKE, PYTHON ZA STAREJŠE

Scratch je platforma, prilagojena za otroke, ki bo najbolj navdušila tiste, stare med 8 in 13 let. Prav ta starostna skupina bo od programa pridobila največ. Zaradi preglednega grafičnega uporabniškega vmesnika je  Scratch  primeren za učenje predvsem za tiste, ki še ne znajo dobro tipkati in pisati. Platforma otroke opozarja tudi na najpogostejše napake, na primer na nepravilno zaporedje blokov. Tako otrokom olajša napredek tam, kjer bi se sicer otroci zaradi kakšne malenkosti – v profesionalnih programskih jezikih do tega zlahka pride – za določen čas ustavili in izgubljali dragoceni zagon za učenje.

Programiranje za otroke v Scratch – grafični programski jezik in pisana spletna skupnost uporabnikov naredijo to učno platformo še posebej uporabno.

Za najstnike je primernejši programski jezik Python. Odličen je kot prvi programski jezik, v katerem se mladostnik začne učiti programiranja. Ima enostavno zasnovo in z njim lahko ustvarjate berljivo kodo (program). V ozadju se z razvojem programskega jezika Python ukvarja kopica razvijalcev, ki ga iz dneva v dan izboljšujejo.

 

POKAŽITE JIM IZVORNO KODO PROGRAMA

Programiranje zahteva prakso in ni področje, kjer bi zadoščalo le branje knjig. Python s svojo interaktivnostjo spodbuja prav poskušanje in učenje na napakah.

Pisanje kode je velik korak naprej od spoznavanja koncepta. Svojega otroka lahko učite o ponavljajočih se izrazih, funkcijah, a ko bo moral sestaviti delujoč program, mu stojte ob strani in pomagajte, da prehitro ne izgubi veselja ob prvem neuspehu.

Če bi radi šli stopnjo naprej in mu pokazali programsko kodo, storite to z igro, ki mu je pri srcu, saj se bo z njo lažje povezal.

 

USTVARJANJE IGRE JE ZABAVEN PROJEKT

Programiranje računalniških igric je zabavna začetna točka za mlade programerje. Poskusite z igrami, kot so Angry Birds, Minecraft in Flappy Bird, ki bodo dobra inspiracija.

Zavedajte se, da prvi rezultati ne bodo ravno veliki projekti. Večina komercialnih iger namreč v procesu ustvarjanja zahteva profesionalne razvijalce, oblikovalce in umetnike, ki vse skupaj sestavijo v celoto. Zato začnite s preprosto igro, nadaljujte pa s težavnejšimi.

 

ROKE PROČ OD MIŠKE IN TIPKOVNICE!

Programiranje je aktivnost, ki se je mora otrok učiti čim bolj samostojno. Izogibajte se poseganju na tipkovnico, ko opazite, da otrok počne nekaj počasneje, kot bi lahko vi sami. Če želite, da klikne gumb »start«, mu tega zgolj pokažite na ekranu, z miško pa naj upravlja sam. Tudi ko je potrebno zapisati programsko kodo, mu dovolite, da to stori sam. Vemo, da bi z nekaj pomoči otrok hitreje prišel do cilja, a se tudi on mora učiti teh ročnih veščin.

 

OTROK NAJ IMA SVOJ RAČUNALNIK

Če se le da, poskrbite, da si otrok računalnika doma ne bo delil z vami. Veliko bolj motiviran bo, če ve, da se lahko kadarkoli usede za pisarniško mizo in se začne učiti področja, ki ga veseli.

Imate dva otroka in si dveh računalnikov ne morete privoščiti? Izkoristite priložnost in vašega otroka naučite, da sprašuje, če želi kaj doseči. Igrajte se igrico – prvi učenec je A, drugi pa B. Po nekaj minutah A-jevega programiranja preprosto recite, da se morata igralca zdaj zamenjati, in B bo dobil svojo priložnost.

 

PRESKOČITE »SUHOPARNO« TEORIJO

Če prihajate s programerskega področja, najverjetneje komaj čakate, da boste svoje znanje prenesli svojim potomcem. Zavedajte se, da je razlaga o algoritmih zabavna za vas, za otroke pa je lahko to manj zanimivo.

Izogibajte se globokim in težkim temam že na začetku. Najprej dovolite svojemu otroku, da razvija svoje tehnično znanje ter osnovne veščine uporabe računalnika, svojo strast do programiranja pa naj krepi pri enostavnih nalogah. Ko bolje razume, kaj vse pomeni programiranje, bo vse bolj navdušen nad vsako novo aktivnostjo in znanjem, ki ga bo med učenjem usvojil.

Anja Damjanović za Digital School

 

Vas zanima, ali bi se hotel vaš otrok začeti ukvarjati s programiranjem? Vpišite ga na brezplačno enourno predstavitev naše šole in mi ga bomo navdušili! PRIJAVNI OBRAZEC