Učenje programiranja v jeziku Scratch

digitalschool

Učenje programiranja je prilagojeno otrokom

Scratch je vizualni programski jezik ter učna in ustvarjalna platforma, ki jo je MIT zasnoval leta 2003. Njen osnovni namen je učenje programiranja za otroke od 7. leta dalje. Otroci v Scratchu ustvarjajo svoje lastne projekte, kot so igre, animacije in kvizi, testi ali umetniško ustvarjanje. Vse to lahko nato delijo s svojimi vrstniki na spletu, zaradi česar je okoli Scratcha zrasla tudi velika in pisana spletna skupnost.

Učenje programiranja brez znanja programiranja

Za svoj prvi projekt v Scratchu otroci potrebujejo le nekaj osnovnega programerskega (predvsem logičnega) znanja. Program namreč deluje po načelu blokov oz. kock, ki jih otroci sestavljajo s pomočjo miške v zaporedje ukazov v nekakšno sestavljanko, ki izvajajo točno določeno funkcijo: vodijo in urejajo like, določijo ozadje igre, prikazujejo pogovorna okna itd.

Uporaba domišljije pri učenju programiranja

Scratch kot programski jezik in učna platforma spodbuja otrokovo domišljijo in omogoča interaktivnost z računalnikom. Ob tem spodbuja logično razmišljanje in logiko zaporedja ukazov (sekvenca), spodbuja ustvarjalnost in programersko razmišljanje na splošno. Čeprav se angleškim izrazom v računalništvu in programiranju ne moremo izogniti, lahko Scratch vaši otroci uporabljajo tudi v slovenskem jeziku – tako bodo njihovi prvi koraki gotovo lažji.

Doslej je nastalo že več kot 32 miljonov različnih projektov, ki si jih lahko ogledate tu.

Scratch v Digital School

V Digital School spodbujamo otroke k ustvarjalnosti pri učenju programiranja. Zato otroci na naših tečajih učenja programiranja že v prvem trimesečju ustvarjajo na učni platformi Scratch.

Na prvi stopnji tečaja učenja programiranja v Digital School:

  • ustvarijo otroci lasten projekt v Scratchu (igra, kviz, animacija),
  • ustvarijo otroci skupinski projekt; po trije otroci iz skupine si zamislijo in naredijo svoj prvi skupni projekt – s tem otroke spodbujamo k delovanju v skupini,
  • za privlačen zaključek prve stopnje tečaja udeleženci pripravijo otroški hackathon in na njem predstavijo svoje skupinske projekte v Scratchu.

S tem spodbujamo sodelovanje v skupini in otrokom predstavimo osnove predstavitvenih veščin. Več o tem lahko preberete na tej povezavi.

Bi želeli svojega otroka vpisati v šolo, ki vodi do poklica prihodnosti? Prijavite ga v Digital School in mu zagotovite znanje, ki ga bo v razvitem svetu resnično potreboval.

PRIJAVNI OBRAZEC

 

Matija Torlak