Zakaj bi se vsak otrok moral naučiti programiranja?

Bo v prihodnosti vsaka zaposlitev zahtevala osnovno znanje programiranja?

Ni nujno. Bo pa programiranje izredno pomembno za prihodnje generacije pri dojemanju sveta na popolnoma nov način. Naši otroci rastejo hitro, morda še hitreje pa se spreminja tudi svet, v katerem živijo. Razvoj domačih računalnikov hiti v smeri prihodnosti in tisti, ki smo jih včasih hvalili v nebo, so že zdavnaj premalo zmogljivi.

Napredek v računalništvu je izreden

V hlačnem žepu nosimo majhen računalnik, ki je stotisočkrat hitrejši in ima desetmiljonkrat več spomina od davnega (a slavnega!) Spectruma ZX81. Povezan je z vsakim računalnikom, ki ga posedujemo, in takoj lahko dostopa do vsakega kotička človeškega znanja. Tempo razvoja je izreden.

Velika Britanija ima bogato zgodovino računalništva. Vsi moderni računalniki so temeljijo na teoretičnih in praktičnih delih Alana Turinga, enega največjih genijev 20. stoletja. World Wide Web (www) ali splet pa je ustvaril Sir Tim Berners-Lee.

Sredi 90. let prejšnjega stoletja pa je izobraževalni sistem zaostal za razvojem računalništva. Ni več sledil njegovi eksplozivni rasti in ne razvoju svetovnega spleta. Otroke je učil uporabljati, ne pa razumeti in razvijati.

Nove smernice digitalne družbe

Po svetu so se v zadnjih letih že začeli zavedati tega zaostanka, pri nas pa še ne do te mere, da bi bile šole lahko uspešne, prilagojene modernim smernicam in izzivom družbe. V Digital School smo zato za boljšo prihodnost naših otrok in mladostnikov ustanovili šolo programiranja, saj menimo, da se lahko tega znanja nauči prav vsak.

Zakaj je pomembno, da se otroci naučijo programiranja?

Živimo v svetu, ki ga obvladujejo programski sistemi. Ljudje ne kupujejo več zemljevidov, temveč si pomagajo z aplikacijami in uporabljajo splet. Televizijske programe naročamo prek spleta. Vse se je pomaknilo iz analognega v digitalno. Naslednja generacija bo še bolj usmerjena v splet in računalništvo, to že napovedujejo avtomobili, ki vozijo sami, pa pametni domovi itd.

 

Programska oprema je novi jezik sveta

V prihodnosti bo neznanje programskega jezika pomenilo nepismenost. Ne bo sicer prav vsaka zaposlitev zahtevala znanja programiranja, bo pa ključno poznati osnove. Ne gre le za inženirje, ki bodo sestavljali nove izdelke, temveč gre za spodbujanje mišljenja v okvirih STEM.

 

… in STEM je nova paradigma!

Gre za način reševanja problemov, pri katerem se prepletajo znanja matematike, logike, algoritmov in še mnogo drugega (več o tem lahko preberete tu). S pomočjo takšnega mišljenja lahko razdelimo velik problem na več majhnih, bolj obvladljivih delov. V naslednjem koraku pa lahko od posamičnih rešitev preidemo na splošne. Takšno mišljenje je spretnost, ki bi se je moral naučiti prav vsak, saj znanje, ki ga ob tem pridobite, lahko razširite na skoraj vsa življenjska področja. Več o STEM in dekletih pa smo zapisali tule.